Logotype for print

Jobba hos oss

Ett arbete på Svensk Försäkring innebär en möjlighet att få vara med och påverka samhällsutvecklingen!

Idag arbetar ca 20 medarbetare hos oss; nationalekonomer, aktuarier, jurister och kommunikatörer. Våra medarbetare analyserar förutsättningar för och konsekvenser av olika förslag och lösningar som har betydelse för försäkringsföretagen. Arbetet är både reaktivt, genom t.ex. utarbetande av remissvar, och proaktivt genom mer omfattande utredningsarbeten. Vi sammanställer också bransch- och marknadsstatistik och arrangerar konferenser och utbildningar. Arbetet innebär återkommande kontakter med företrädare för försäkringsföretagen, myndigheter och lagstiftare - såväl i Sverige som i andra länder.  Våra kommunikatörer ger stöd i att föra fram försäkringsbranschens frågor i förhållande till opinionsbildare, politiker och beslutsfattare.  

Vi tar emot ansökningar till våra lediga tjänster via rekryteringsystemet MyNetwork.
När du ska söka en ledig tjänst loggar du in via länken som återfinns längst ned i den annons du är intresserad av att söka. Första gången du söker en tjänst via MyNetwork behöver du skapa ett konto. När du har loggat in lämnar du denna webbplats.

Teknisk support/hjälp
Behöver du hjälp eller har frågor angående rekryteringssystemet?
Kontakta MyNetwork på telefon: 0520-58 00 50, helgfria vardagar mellan kl 08:30-12:00 och 13:00-16:30. Välkommen med din ansökan!


Om du är intresserad av ett arbete hos oss får du gärna skicka in en spontanansökan. Beskriv vilken typ av tjänst du är intresserad av och vad du har för bakgrund när det gäller utbildning och erfarenhet. 

Välkommen med din spontanansökan, mejla den på hr@insurancesweden.se