Nya styrelseledamöter i Svensk Försäkrings styrelse

2023-05-10

Nya ledamöter i Svensk Försäkrings styrelse är Mathias Collén, Länsförsäkringar och Jenny Rundbladh, SPP samt tillträdande vd för Alecta. Vid dagens årsmöte omvaldes Ylva Wessén, Folksam, till posten som styrelseordförande för Svensk Försäkring. Johan Sidenmark, AMF, omvaldes till vice ordförande.

Nya ledamöter i Svensk Försäkrings styrelse är Mathias Collén, Läns­försäkringar och Jenny Rundbladh, SPP samt tillträdande vd för Alecta.

Vid dagens årsmöte omvaldes Ylva Wessén, Folksam, till posten som styrelse­ordförande för Svensk Försäkring. Johan Sidenmark, AMF, omvaldes till vice ordförande.

Nya ledamöter i styrelsen är Mathias Collén, Länsförsäkringar och Jenny Rundbladh, SPP samt tillträdande vd för Alecta.

Övriga ledamöter som ingår i Svensk Försäkrings styrelse är Mats Dahlquist, Trygg-Hansa, Måns Edsman, If, Torgny Johansson, Futur Pension, Frans Lindelöw, Skandia, Tobias Lindhe, Handelsbanken Liv, Anders Moberg Afa Försäkring, Johanna Okasmaa Nilsson, Swedbank Försäkring, Johan Nystedt Nordea Liv & Pension, Gunilla Svensson, Dina Försäkringar, David Teare, SEB Pension samt Christina Lindenius, Svensk Försäkring.